Wwoof in Wollombi - Reisverslag uit Wollombi, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu Wwoof in Wollombi - Reisverslag uit Wollombi, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu

Wwoof in Wollombi

Door: Ellen en Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Ellen

06 Maart 2014 | Australië, Wollombi

We kwamen donderdag 27-02 aan op ons 2e Wwoof adres in Wollombi. Wollombi is een erg klein dorp ( een T kruising) vlak onder de wijnstreek hunter valley. We konden terecht bij een alleenstaande moeder (Lesley) met haar dochter Ruby van 5 jaar. Ze woont tussen de bergen in haar zelfgemaakte huis van gerecycled hout en van klei stenen. Het huis is zelf onderhoudend want ze maakt alleen gebuik van zonnenenergie en gebruikt regenwater wat ze opvangt. Het is erg mooi om te zien dat ze bijna niets nodig heeft van buitenaf om prima te kunnen leven.
Het is een erg gezellige vrouw met een ontzettend grappige dochter, we hebben al gelijk het gevoel dat we het hier naar ons zin gaan hebben komende week.
We mogen ook gebruik maken van de 3 paarden die ze in de wei heeft staan, dus na even oefenen in de wei gaat Ellen met Lesley in de vallei rondrijden. Het rijden in de vallei is niet het pad volgen maar juist zoeken. Op sommige stukken moet je vaak bukken en je weg zoeken door de bomen, en dan ineens kom je op een ernome open wei terecht waar we even konden crossen. Echt een ontzettend mooie omgeving en een leuke ervaring om dit ter paard te doen.
De volgende dag nog een route van 2 uur gemaakt door de vallei, en weer net zo mooi.
Ook Thomas heeft in de wei geoefend met paard rijden en ging daarna ook een klein stukje door de vallei. Dit was even wennen maar naar flink oefenen kon Thomas er ook van genieten.

Na deze mooie ervaringen van het leren paardrijden, het leven met de dingen die de natuur je geven en de mooie omgeving, kunnen we verder naar ons nieuwe avontuur, kamperen!

• 08 Maart 2014 - 14:27

Heidy En Hub Erckens:

Hallo Ellen en Thomas, heb vanmorgen contact gehad met Prinsenbeek en kan je nu volgen op je mooie reis. De verslagen tot nu toe waren verrassend en veelbelovend. Te gek, geniet er maar van, een hele fijne tijd "down under" en heel veel lieve groetjes van ons

• 25 Maart 2014 - 11:40

Dorien De Vries:

Hoi Thoma en Ellen,

Eindelijk heb ik al jullie verhalen gelezen. Ik had van Anja al gehoord dat jullie het goed maken.
    Leuk om al jullie belevenissen te lezen.
    Een hele fijne tijd gewenst daar en ik blijf jullie volgen, hoor!

Groetjes ook van Nico.