Brisbane en Fraser Island - Reisverslag uit Glen Innes, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu Brisbane en Fraser Island - Reisverslag uit Glen Innes, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu

Brisbane en Fraser Island

Door: Ellen en Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Ellen

30 April 2014 | Australië, Glen Innes

Na onze farm experience in Glen Innes zijn we in een van de grootste steden van Australie beland: Brisbane!
Hier verblijven we een paar dagen in een motel dicht bij het centrum zodat we elke dag door deze grote stad kunnen lopen.

Na een paar dagen Brisbane rijden we door naar Fraser Island. Dit is het grootste zand eiland ter wereld! Het eiland is 122km lang en 25km breed. Om dit eiland goed te kunnen bekijken kan je een bustour boeken of een eigen 4x4 huren. Natuurlijk hebben gekozen om 3 dagen een 4x4 te huren zodat we zelf kunnen rond crossen. We gooien wat kampeer spullen en wat eten over in de andere auto en gaan met die banaan!

Eenmaal op het eiland besluiten we om naar een van de vele zoetwater meren te rijden. En het is echt prachtig! Eerst rij je een lang stuk door de jungle en ineens kom je uit op mooi wit zand en een helder blauw meer.
Daarna rijden we door naar het diepste zoetwatermeer van het eiland. Na daar een uur te hebben gezommen en we terug willen bedenkt Thomas zich ineens dat hij de autosleutel niet meer uit zijn zwembroek heeft gehaald..en er nu niet meer inzit. Tijdens het zwemmen moet de sleutel uit zijn broekzak zijn gevallen, en laten we nou net in het diepste meer staan..
Net als we denken, die vinden we nooit meer terug, wat gaan we nu doen, ziet Ellen 2 meter voor ons in het water iets liggen..de sleutel van de auto! Wat hebben we toch weer geluk;)

Na deze verfrissende duik gaan we kijken waar we kunnen slapen. Er zijn een paar campings op het eiland die afgeschermd zijn met hekken vanwege de Dingo's(wilde honden) die op het eiland rondlopen. Maar we besluiten zelf een plekje voor onze tent te zoeken ergens op het strand, want we hebben al vaker op campings geslapen maar nog nooit op het stand. Dus tegen de avond een perfecte plek gevonden achter een kleine duin zodat we geen last hebben van de wind en toch zicht hebben op de zee en onder een geweldige mooie sterrenhemel!

De 2e dag op het eiland gaan we meer landinwaards en bezoeken het hoogste zoetwater meer en een meer waar veel schildpadden in leven.
en tegen de avond hebben we een plekje voor onze tent gevonden in het bos met uitzicht over een groot meer.

Na ons avondtuur op fraser Island rijden we door naar het noorden. Volgende halte: Whitsunday Islands!

• 20 Juni 2014 - 19:23

Wil Denis:

Net het verhaal gelezen, wat hebben jullie een mooie vakantie. Veel gezien en meegemaakt.
    Hou het nog een half jaartje vol, de dagen vliegen voor bij.

Wij wensen jullie nog het aller beste toe, en gaan met die banaan hoor.

Groetjes Wil en Rienus Denis

• 15 Juli 2014 - 18:02

Mariska:

Frasier is echt te gek! Geen last gehad van dingo's bij je tent????

Whitesunday Islands zijn ook echt heel erg leuk....lekker varen met een boot! En duiken? Is echt heel mooi :)

Geniet ervan!!!!