Kamperen - Reisverslag uit Forster, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu Kamperen - Reisverslag uit Forster, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu

Kamperen

Door: Thomas & Ellen

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Ellen

07 Maart 2014 | Australië, Forster

Na te zijn vertrokken uit Wollombi gaan we op zoek naar onze eerste echte camping.
's Ochtends om 10 uur zijn we vertrokken. Van Lesley hadden we te horen gekregen waar we mooie stranden kunnen vinden, dus die zijn we gaan zoeken. Eerst vanuit Wollombi naar Nelsons Bay gereden, maar daar was niet echt een mooie camping. Toen verder naar het noorden en daar schitterende campings gevonden, alleen moesten we daarvoor betalen. We zijn dus verder gaan zoeken.
Na nog 2 uur rijden en veel uitzoeken kwamen we aan op de camping waar we zouden gaan verblijven, waar we toch maar hebben betaald ;-). Ze hadden daar alles; BBQ's, douches, wasmachines, een meer en een strand! Volop plezier.
Blijkt dat je in de zee beter niet kan zwemmen vanwege de stroming, en als je in het meer wil zwemmen moet je eerst een kilometer lopen tot het diep genoeg wordt. Daredevels die we zijn hebben we toch lekker een duik in de zee genomen! (Er lag een zandbank verderop, dus ver konden we toch niet komen ;-)).

Na de eerste overnachting krijgen we een SMS van een vriendin van Lesley, of wij niet op haar huis konden passen over een week. Het huis lag op de route dus na even nadenken hebben we ja gezegd.
We konden daar donderdag 13 maart aankomen, dus hebben we nog wat gekampeerd. We zijn landinwaarts gereden, en hebben in een National Parc overnacht. Drie dagen zonder douche, dat werd wat veel. We zijn op zoek gegaan naar een zwembad, want daar kan je altijd wel douchen. En dat bleek nog waar te zijn ook. Met ons geluk was het de laatste week dat ze open waren en hadden ze korting op entree en drinken/ijsjes, kwam wel goed uit.
Nog 1 nachtje doorbrengen in de auto, en dan tijd om op het huis te gaan passen.