Wwoof Blackheath - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu Wwoof Blackheath - Reisverslag uit Blackheath, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu

Wwoof Blackheath

Door: Ellen en Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Ellen

12 Februari 2014 | Australië, Blackheath

's Ochtend om 8 uur op de ferry op weg naar Blackheath station. Blackheath is 2 en half uur rijden met de trein vanaf het centrum van Sydney. De reis ging prima en we waren ruim op tijd voor de trein.

We blijven hier ongeveer anderhalve week op een boerderij om wat meer van het australische outback leven te zien. We helpen dan 4 tot 6 uur op de boerderij en krijgen dan kost en inwoning.

Op Blackheath station hebben we afgesproken met een boer die ons komt ophalen. Het is een kleine boer van 62 jaar oud en verteld ons dat hij erg moeilijk kan lopen, daarom is hij blij met Wwoofers die hem helpen omdat hij zelf het werk niet allemaal meer aan kan.
Vanaf het station is het nog een half uur rijden met de auto en we komen al snel op onverharde wegen waar je alleen met een 4wd kan rijden.
De boer vertelt dat hij 220 hectare land heeft met een kudde koeien. Omdat het sinds november niet meer heeft geregend hier is er nergens meer gras te zien.

Eenmaal op de boerderij zien we het geweldige uitzicht! We zien in de verte zijn kudde koeien lopen en ook wilde kangaroes springen. Vlak bij in de bomen vliegen witte papagaaien met een gele kuif en nog meer vogels die we nog nooit eerder hebben gezien. Erg bijzonder allemaal!

De boven verdieping mogen we gebruiken van de boer want hij kan zelf niet meer naar boven lopen. Dus we hebben daar een eigen woonkamer, badkamer en slaapkamer met het mooie uitzicht op de wei.

De boer heeft voor de lunch worst gebraden (gemaakt van het vlees van zijn eigen kudde) en hotdog broodjes voor ons gehaald. Deze dag hoeven we niet te werken en mogen we onze verdieping gaan inrichten.

De volgende dag laat de boer ons het werk zien op de boerderij. Dat begint met de honden en de vogels voeren. Daarna rijden we naar de hooischuur en laden de laadbak vol met hooi. Vanaf de hooischuur is het ook even rijden naar de kudde maar eenmaal aangekomen komen alle koeien al aangerend. Daarna rijden we rond over de rest van het land om de water bakken te controleren en te vullen. Tijdens het rijden komen we nog meer kangaroes tegen die onder een boom liggen te rusten.
Daarna geven we alle planten water zodat we verse groente en fruit blijven houden en plukken gelijk wat tomaten voor de lunch!

We genieten van het echte Australische leven op een kleine rustige boerderij!

• 12 Februari 2014 - 10:23

Ineke Lambrechts:

Wat leuk om jullie te volgen thomas, veel plezier daar, maar dat lukt wel zo te zien aan de fotos en jullie reisverslag. Groetjes uit lage zwaluwe

• 12 Februari 2014 - 14:27

Wil Denis:

Wat leuk om jullie te volgen, mooie foto's, en een kangoeroe gezien. Hoe is het werken op de boerderij ? Leuke tijd samen, veel plezier. Groetjes Wil en Rienus.

• 12 Februari 2014 - 16:29

Tamara:

Jeetje wat gaaf!

• 13 Februari 2014 - 11:02

Marion:

nou thomas en ellen, dit klinkt al erg goed, ziet er op de foto's ook prima uit.

• 13 Februari 2014 - 12:43

Wil Denis:

Goede morgen, en hebben jullie al koeien moeten melken ? Of zijn het vleeskoeien ? Dan hoef je niet te melken ( jammer dan )

• 13 Februari 2014 - 20:01

Leon:

Ziet er geweldig uit daar, wat een uitzicht.
    Al helemaal ingesteld op de outback?
    suc6 met het leven in de outback iig

• 13 Februari 2014 - 22:58

Monique:

Wow, ziet er goed uit. Gaaf hoor !

• 14 Februari 2014 - 08:00

Mariska:

Wauw dat klinkt goed!!!!! Jullie hebben vast no worries mate! Echt super gaaf! Geniet ervan :)