Sydney/ Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu Sydney/ Manly - Reisverslag uit Manly, Australië van Thomas en Ellen Oomen en Verkou - WaarBenJij.nu

Sydney/ Manly

Door: Ellen en Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Ellen

10 Februari 2014 | Australië, Manly

Aangekomen in het hostel, 5 minuten lopen van Manly beach, hebben we gelijk onze spullen in de kamer gezet en onze zomerkleding aangedaan. Het is een 4 persoonskamer en we delen een stapelbed. Op de kamer liggen we met een jongen, die samen met ons is aangekomen, en een meisje die al een jaar door Australie heeft gereisd. Daar hebben we gelijk leuke tips van gekregen over het backpacken in Australie.

Nadat we ons hebben ingesmeerd ;) zijn we lekker over het strand gaan lopen, eindelijk uit het vliegtuig en aan de andere kant van de wereld!

In de winkelstraat van Manly (Corso) zijn er altijd mensen muziek aan het maken. Hier hebben we heerlijk van de rustige sfeer genoten de rest van de avond.

De volgende dag zijn we naar het centrum van Sydney gegaan. Met de ferry kwamen we de haven in, langs het Oprah house en Harbour bridge. Echt geweldig om dat met eigen ogen te zien!
We hebben de hele dag door het centrum gelopen en erg veel gezien in deze ontzettend grote stad.
We hebben de dag afgesloten met fish en chips op een bankje in de haven met een gewedlig uitzicht!

Zondag overdag een e-mail gestuurd naar een WWOOF (willing work on organic farms) host. Deze reageerde meteen dat we mochten komen! Hoe eerder, hoe beter. We hadden het hostel tot dinsdag morgen betaald, dus zijn er ook gebleven en hebben eerst uigezocht hoe we er moesten komen.
We gaan per trein, dus dat wordt nog een ervaring!

Dat in ons volgende verslag...